Antikkens computer

Dykkere jager mystisk computer

I årets 14. udgave af Illustreret Videnskab dykker vi ned i et af fortidens største mysterier: computeren fra før Kristus. Vi klatrer også på eventyr i Mount Everests dødbringende højder og kaster lys på den kommende måneformørkelse.

31. august 2015

Nyt Illustreret Videnskab ude nu!

Årets 14. udgave af Illustreret Videnskab byder bl.a. på artiklerne:

• Dykkere skal løse gåden om antikkens computer Marinearkæologer snuser sig frem til den forsvundne halvdel af verdens første computer i et 2200 år gammelt vrag. Vi snuser med.

• Dødens bjerg kræver nye ofre Mount Everest har krævet livet af 35 bjergbestigere de sidste to år. Vi afdækker det svigfulde bjergs største farer og faldgruber.

• Videnskabens blodrøde hjælper Månen bliver blodig i Jordens skygge natten til den 28. september. Vi går med forskerne på arbejde under den totale måneformørkelse.

• Kløgtige insekter har opfundet naturens bedste tricks En larve leger slange, en myg bruger gyroskop, og en bille gemmer sig i sin egen afføring. Vi banker på hos de klogeste insekter.

Som abonnent kan du læse hele nummeret i vores digitale magasin.

Ikke abonnent? Få bladet her:

• Køb magasinet i kiosker landet over til 68,95 kr.

• Bestil et abonnement - få f.eks. 4 numre for kun 99 kr.