bladre app 4

Spørgsmål og svar: Illustreret Videnskab e-magasin

Hvordan henter jeg app'en? Kan jeg bruge den på min mobil? Hvilke magasiner har jeg adgang til? Få svar på nogle af de mest almindelige spørgsmål her.

11. juni 2013 af Kathrine Gyntzel

Hvor som helst - når som helst

Hent app'en, indtast dit abonnementsnummer og få adgang til dit Illustreret Videnskab-magasin på din tablet og smartphone. I tvivl om noget? Få svar her.

Hvad kan jeg?

Hvordan gør jeg?

Problemer med app'en?

Få svar på alt herunder!

Hvornår kan jeg som ny abonnent læse mit e-magasin?

Som ny abonnent får du adgang til e-magasinet 3 dage før du med posten modtager det første blad i dit introduktionstilbud.

På hvilke tablets og smartphones kan jeg læse mit e-magasin?

Du kan læse dit e-magasin på både Apple iPad, iPad touch og iPhone samt alle Android tablets og smartphones.

Hvilke numre af e-magasinet har jeg adgang til?

Som abonnent på Illustreret Videnskab har du i app’en adgang til de samme numre af e-magasinet, som du har print-abonnement på, dog højst 14 numre bagud. Hvis du ikke har abonnement på et givent nummer, melder app’en: "ugyldigt abonnementsnummer".

Har jeg stadig adgang til mine e-magasiner, hvis jeg afslutter mit abonnement?

Ja, så længe du har dit oprindelige abonnementsnummer, kan du stadig tilgå dine e-magasiner, selvom du ikke længere er abonnent på Illustreret Videnskab.

Kan jeg læse mit e-magasin, når jeg ikke er på internettet?

Ja, klik på det e-magasin, du gerne vil læse. Dermed downloades dette eksemplar automatisk i ”mine magasiner” i din app og du kan efterfølgende læse dit e-magasin derfra, selvom du ikke er online.

Kan jeg få adgang til mit e-magasin på mere end én tablet/smartphone?

Som abonnent kan du tilgå dit e-magasin på op til 5 forskellige tablets/smartphones – på både iOS og Android. Det samme gælder, hvis du har købt numre af e-magasinet – så længe dine tablets og smartphones er sat op til samme iTunes/Google Play konto.

Hvordan henter jeg app’en?

  • Hent din app i App Store eller Google Play.

  • Søg på "Illustreret Videnskab” og download gratis app fra Google Play eller App Store.

  • Klik på et e-magasin i app’en og indtast dit abonnementsnummer.

  • Få adgang til din samling af Illustreret Videnskab.

Hvor finder jeg mit abonnementsnummer?

Du kan finde dit abonnementsnummer på 4 måder:

  • Indtast din email-adresse her. Derefter får du tilsendt en e-mail med dit abonnementsnummer. Det forudsætter, at du gav os din email-adresse, da du tegnede abonnement.

  • Find nummeret på girokortene, der følger med bladet.

  • Se på din velkomstmail, da du tegnede dit abonnement.

  • Tjek din betalingsoversigt, hvis du er tilmeldt pbs.

Lykkedes det ikke at finde et girokort, velkomstmail eller pbs-oversigt? Kontakt da vores kundeservice.

Hvordan kan jeg holde mig opdateret om, hvornår der kommer nyt nummer?

Illustreret Videnskab e-magasinet udkommer 18 gange årligt – 3 dage før du som abonnent modtager dit printede magasin med posten. Hvis du har accepteret push-beskeder for din app, får du besked, hver gang et nyt nummer ligger klar i app’en.

Jeg får at vide, at mit abonnementsnummer er ugyldigt – hvad gør jeg?

  • Tjek, at du har indtastet dit abonnementsnummer korrekt. Dit abonnementsnummer består af 10 cifre. Du skal taste det ind uden mellemrum, punktummer og andre tegn.

  • Har du klikket på et nummer, som du ikke har adgang til? Du har kun adgang til de e-magasiner, som du har print-abonnement på.

  • Er dit abonnement gyldigt? Det kan være, at dit abonnement ikke er aktivt længere. Du kan logge på vores online kundeservice for at se, om det er tilfældet. Hvis det ikke er muligt at logge ind, kan du kontakte kundeservice her.

  • Har du forbindelse til internettet? Kontrollér at du har forbindelse til internettet.

  • Har du den seneste version af app’en? Vi opdaterer løbende vores app, så du skal have den seneste version for at kunne downloade magasinet. Opdater den i App Store eller Google Play.

Hvorfor kan jeg ikke downloade app’en?

Undersøg om din tablet/smartphone har tilstrækkelig overskydende hukommelse. Hvis ikke, kan det være nødvendigt at slette enten apps eller filer såsom billeder og videoer, for at få plads til app’en.

Mit e-magasin begyndte at downloade, men når jeg går ind under ”Mine magasiner”, kan jeg se, at den ikke har downloadet hele e-magasinet!?

  • Det kan være, at din tablet/telefon har mistet internetforbindelsen. Sikr dig, at du stadig har internetadgang.

  • Gå ind på din app igen, tryk på ”Mine magasiner”, tryk og hold på det pågældende e-magasin indtil du får mulighed for at trykke på ”Fortsæt download”.

  • Hvis dette ikke hjælper, kan du slette e-magasinet og downloade det igen.

Hvorfor hakker det, når jeg bladrer i mit e-magasin?

Vent et øjeblik på, at e-magasinet er downloadet færdigt. Når e-magasinet er i gang med at downloade, lægger det beslag på din tablet/smartphones hukommelse og processor, hvilket nogle gange kan resultere i, at bladring hakker.

Hvorfor vil min Android-app ikke gemme de e-magasiner, jeg har købt?

Gå ind under præferencer i din Android-app – knappen er oppe i højre hjørne. Under feltet ”Lagringsteder” kan du indstille, hvor app’en skal gemme de e-magasiner, du vil læse. Hvis app’en er indstillet til ”Ingen”, gemmer den ikke noget.

Hvorfor kan jeg ikke hente et e-magasin med min Android-app, når jeg er på 3g-nettet?

Gå ind under præferencer i din Android-app – knappen er oppe i højre hjørne. Under feltet ”Brug mobilt netværk” kan du indstille, om app’en må downloade e-magasiner på mobilnettet. Mange har dog en begrænsning på deres telefonabonnement på, hvor mange GB de må hente om måneden, så hav et øje på dit forbrug.

Læs også

Måske er du interesseret i ...

Fandt du ikke det, du ledte efter? Søg her: