Nytblad: Smeltevand kan slukke Europas lune elevator

Golfstrømkollaps: Ny istid truer

I årets 7. udgave af Illustreret Videnskab dykker vi ned i en kollapstruet Golfstrøm, der i værste fald kan sende en ny istid ind over Norden. Vi jager også ædelmetaller i rummet og hilser på en den nye Homo i klassen.

8. april 2016

Nyt Illustreret Videnskab ude nu!

Årets 7. udgave af Illustreret Videnskab byder bl.a. på artiklerne:

• Smeltevand kan slukke Nordeuropas lune radiator Klimaet truer Golfstrømmen, og det kan betyde iskolde vintre og tørkeplagede somre. Vi tager Nordens radiator til eftersyn, og tjekker om der er mulighed for istid.

• Rummets største skatte Solsystemets asteroider bugner af guld og platin - og nu vil driftige minefolk have fingrene i det! Vi går på metaljagt i rummet.

• Dyr med kendisfaktor Shakira, Johnny Depp og Beyoncé har alle lagt navn til insekter med helt særlige evner. Vi undersøger de feterede kendis-kryb.

• Jagten på det første menneske En ny menneskeart fundet i Sydafrika kan være overgangsfiguren mellem abe- og menneskeslægten. Vi siger goddag til Homo naledi.

Som abonnent kan du læse hele nummeret i vores digitale magasin.

Ikke abonnent? Få bladet her:

• Køb magasinet i kiosker landet over til 74,95 kr.

• Bestil et abonnement - få f.eks. 2 numre for kun 69,50 kr.