© Shutterstock

Nyt blad: Mareridtsbakterier bekæmpes med giftsvampe og elektrochok

I årets 12. Illustreret Videnskab inviterer vi dig med på jagt efter nye våben i kampen mod multiresistente bakterier, Rum-forsvar mod asteroidenedslag, samt giver dig indblik i, hvordan genetikerne finder helt nye måder til at optimere dyrs egenskaber, så de bliver til gavn for mennesker.

30. juli 2017

Nyt Illustreret Videnskab ude nu!

Årets 12. udgave af Illustreret Videnskab byder bl.a. på artiklerne:

# Giftsvampe og gensakse dræber dødsbakterier

• Hver år mister 700.000 mennesker livet, fordi de bliver inficeret med resistente bakterier. Vi følger forskernes jagt efter nye våben til at eliminere de sejlivede bakterier.

# Truslen fra Rummet

• Sammenstød med astroider kan, alt efter størrelse, udslette byer eller hele kontinenter. NASA har nu præsenteret et strategiprogram der overvåge astroider med kurs mod Jorden, og forhindre dem i at smadre ind i planeten. Vi bringer et overblik.

# Forskerne finder en ny sans

• Mennesket har flere end de klassiske fem sanser. Og for nyligt opdagede forskerne en helt ny sans. Vi fortæller dig om de sanser, du slet ikke havde tænkt over, at du har.

# Genetikere fremavler superdyr

• Ekstra kødfyldt kvæg, modermælkserstatning fra mus og geder, der kan producere spindelvæv. Følg med i genetikernes vilde ideer til, hvordan dyr kan tjene mennesket på nye måder.

# Dræbertåge lammede London

• I 1952 indhylledes London i en giftig gul tåge, som fik dødstallene til at stige eksplosivt. Først sidste år fandt forskerne ud af, hvorfor tågen var dræbene. Vi giver dig forklaringen.

Ikke abonnent? Få bladet her: