Frontpage_15_2012_ill_dk

Velkommen til nr. 15/2012

Oplev en dinosaur komme til live i Nyt Illustreret Videnskab. Dyk også ned i alt det nye læsestof.

De tonstunge sauropoder kombinerede de bedste egenskaber fra krybdyr, fugle og pattedyr – og blev historiens største og mest succesrige ædemaskiner. Læs det store tema om dem, og brug din telefon eller iPad til at se en dinosaur komme til live. Vi har skabt en dinosaur med augmented reality, hvor du ved at downloade en app kan opleve dinosauren spadsere hen over bladets sider.

Det kan du også læse:

Frit fald fra rummet Faldskærmsudspringeren Felix Baumgartner vil kaste sig ud fra en ballon i 36,5 km’s højde. På vej ned satser han på, at han bliver det første menneske, der gennembryder lydmuren med sin krop.

Creme kostede dronning livet En 3500 år gammel flakon har vist sig at indeholde en kræftfremkaldende creme, der måske tog livet af dronning Hatshepsut.

Edderkoppernes bizarre sexliv Et kig ind i edderkoppernes kønsliv er ikke for de sarte. Akten er som regel livsfarlig for hannerne.

NY SEKTION: Gear & Grej Læs blandt andet om intelligente cykler og vinduer med vejrudsigt i den nye grejsektion

NY SERIE: Tvekampen: Manden vs. kvinden. Se, hvilket køn der virkelig er det stærkeste i en biologisk dyst på point.