Sygdomme

Den spanske syge og corona: Her er de afgørende forskelle

Lukkede skoler, forbud mod at mødes, ingen tæt kontakt. De samme forbud, som skal bremse coronavirussens hærgen, blev også udstukket i 1918, da den spanske syge brød ud. Dengang mistede 50-100 millioner mennesker livet under en af de værste pandemier i menneskets historie. I dag møder coronavirussen en langt mere kampklar modstander: Menneskeheden.

TEMA: Følg forskernes jagt på liv i rummet

I det tætte skydække over vores glohede naboplanet har forskere sporet gasser, der måske kommer fra levende organismer. Hvis det viser sig, at livet gemmer sig i de syreholdige skyer, betyder det, at Jorden ikke er unik - og måske vrimler resten af Universet også med liv. Følg forskernes jagt efter håndfaste beviser her.

Supercomputer viser Jordens undergang

Det er sket før og kan ske igen. Sammenstødet mellem Jorden og en fremmed klode vil have katastrofale konsekvenser for livet på vores planet.

NYHEDSBREV

Fordi du er født nysgerrig!

Vi giver dig noget at tænke over – leveret i din indbakke hver dag.

Einstein