FILM: Forskere finder gigant i Grønland

Noget uventet gemmer sig i Grønlands klipper. I Illustreret Videnskabs nye minidokumentar, Jagten på Grønlands dinosaurer, tager vi dig med på en rejse til en glemt verden af giganter og frygtindgydende rovdyr.

Intro: Rejs tilbage i tiden

2,3 beboere for hver tusind kvadratkilometer. Østgrønlands barske landskab er næsten ubeboeligt. Men det er en guldgrube for forskerne.

GeoCenter Møns Klint

Et internationalt hold af geologer og palæontologer har hamret sig vej gennem de benhårde bjergsider. Og de har fundet noget uventet.

Jesper Milàn

De ældgamle klipper vrimler med rester af giganter og hurtige dræbere, der kæmpede om herredømmet for over 200 millioner år siden.

GeoCenter Møns Klint

Nu kan du rejse med forskerne tilbage til Grønlands drabelige fortid – til en tid, hvor verden var på vej til at ændre sig for altid.
God fornøjelse.

Jesper Milàn

Film: Jagten på Grønlands dinosaurer

Jagten på Grønlands dinosaurer er skabt i samarbejde med palæontolog Jesper Milàn og GeoCenter Møns Klint.