6 fag du kan dække virtuelt med Google

HJEMMESKOLEN: Mød en dinosaur i virtual reality, besøg verdens mest aktive vulkaner og tag en tur til den røde planet med NASAs Curiosity Rover. Googles virtuelle læringsunivers dykker ned i alt fra biologi til historie og giver dig inspiration til karantænens hjemmeskole.

Natur/teknik

Bliv klogere på Jordens biodiversitet

Lær mere om Jordens biodiversitet, hvorfor den er vigtig, og hvordan den netop nu er i fare på grund af menneskeskabte klimaforandringer.

Mød også nogle af verdens mest forunderlige dyr, herunder dolkhalen, hvis blå blod kan påvise selv små mængder bakterier eller det sjældne skældyr, der kan rulle sig sammen til en panseret kugle.

Mød den første kvindelige programmør

Tag med tilbage til 1800-tallet og få hele historien om den kvindelige matematiker, Ada Lovelace, der var med til at lægge kimen til den moderne computer.

Biologi

Besøg over 20 millioner dyr i alkohol

På The Natural History museum i London har de 22 millioner dyr opbevaret i enorme glas med alkohol - og nu kan du og dit barn komme med på en virtuel tur i det underjordiske skattekammer.

Se blandt andet et eksemplar af en gigantisk blæksprutte, der er frosset i tid i sin flere meter lange tank.

VR-oplevelse: Kom helt tæt på forhistorisk havuhyre

Rhomaleosaurus var en enorm plesiosaur, der levede i havet i for 180 millioner år siden. Mød den forhistoriske kæmpe helt tæt på i en særlig VR-oplevelse, hvor du og dit barn kan høre den brumme og se den svømme tæt forbi.

Er oplevelsen et hit, kan I også møde den enorme dinosaur, Giraffatitan, som er et af de største landdyr, der nogensinde har eksisteret.

Se knogler og fossiler fra en svunden tid

Google tilbyder også et helt tema om dinosaurer, hvor I kan besøge verdens naturmuseer og se knogler og fossiler fra de dyr, der herskede på Jorden for millioner af år siden.

Fysik

Big bang: Oplev universets begyndelse

Hvad skete der før big bang, hvordan blev de første stjerner dannet, og hvordan tog vores solsystem form? Få historien om vores univers i augmentet reality direkte på din telefon.

Sådan opdagede vi røntgen

Få den utrolige historie om den tyske fysiker, Wilhelm Conrad Röntgen, der en aften, ved et tilfælde, opdagede, en ny slags stråler, der skulle revolutionere lægevidenskaben.

Historie

Chauvetgrotten åbnes op i virtual reality

Den er normalt lukket for omverden. Men via virtual reality kan du komme med ned i Chauvetgrotten, der huser 36.000 år gamle hulemalerier - de ældste, der nogensinde er fundet.

Udforsk grottens hemmeligheder på egen hånd og kom tæt på både dyr og forfædre.

Fortællinger fra frontlinjen under Anden Verdenskrig

Træd ind på slagmarken under 2. verdenskrig og mærk historiens vingesus. Med over 60 forskellige historier er der mange timers fordybelse i de lande og mennesker, der blev berørt af den ødelæggende krig.

Naturgeografi

Se de mest aktive vulkaner i verden

Tag med Google Earth på en rejse til 10 af verdens mest aktive vulkaner og kom tættere på en de største naturkræfter på planeten.

Følg Curiosity Rover i den røde planets landskab

Intet menneske har sat fod på Mars, men nu kan du besøge den røde planet i virtual reality. Med NASAs Curiosity Rover som dit køretøj guide kan du udforske og opleve øde planets landskab.

Musik

Lav din egen sang

Afhold musikundervisning i stuen og komponer dit eget stykke musik i Google musiklaboratorie. Leg med forskellige instrumenter, tilføj stemmer og gem sangen på computeren, så I kan høre den igen og igen.