Din mobil kæmper i kulden - sådan holder du den opladet

Skærmen går i sort, og du skal konstant finde en oplader. Frostgrader sløver og forsinker de kemiske reaktioner i dit batteri og risikerer at ødelægge det. Men forskerne har flere gode råd til, hvordan du bedst får det følsomme apparat igennem årets koldeste måneder.

Et enkelt klik til næste nummer på din playliste. Det var det eneste, der skulle til, før lyset på mobilskærmen foran dig forsvandt og blev til et livløst mørke.

Og det er der en god grund til. Kulden gør det ganske enkelt sværere at holde din mobil opladet, når du er på farten.

Hjælp dit batteri i kulden

Oplad din mobil lynhurtigt, når du er på farten. Med denne funktionelle powerbank får du lige nu:

• Quick charge 3.0-teknologi, der oplader din mobil op til 80% hurtigere end normale adaptorer.
  • Indikator der viser, hvor meget strøm, du har tilbage.
  • Fuld digital adgang til app og website med et kæmpe arkiv af artikler.

- Alt sammen for kun 69 kroner

Derfor taber din mobil strøm i frostgraderne

Årsagen til strømsvigtet skal findes i det genopladelige lithium-ion-batteri, der sidder i din mobil og også genererer strøm i alt fra Mars-rovere til droner og el-biler. Faktisk de fleste bærbare enheder.

Få en powerbank, der oplader din telefon op til 80 procent hurtigere end andre!

Batteriet fungerer ved hjælp af kemiske reaktioner, hvor lithium-ioner bevæger sig fra batteriets minuspol, anoden, til batteriets pluspol, katoden.

Mellem de to poler sidder en særlig væske, en såkaldt elektrolyt, som lithium-ionerne frit kan passere for at komme over til pluspolen.

Kulde sløver de kemiske reaktioner